Akademie rozwijają się, jeżeli zapisuje się do nich więcej dzieci, ale to nie dzieci są klientem tylko rodzice. Najczęściej akademie szukają dzieci w wieku od 4 do 12 lat, więc grupą odbiorców akademii są rodzice w wieku 24-45 lat.
Rodzice w tej grupie to osoby bardzo aktywne w Internecie, wiedzące jak się po nim poruszać, jednocześnie są to osoby aktywnie społecznie, ze względu na to, że ich dzieci uczęszczają do przedszkoli i szkół.
Akademie powinny w odpowiedni sposób wykorzystywać kanały komunikacyjne on-line i offline, żeby docierać do rodziców.
On-line to przede wszystkim Facebook, w tym aktywność na grupach lokalnych oraz odpowiednio targetowana reklama; strona internetowa dostosowana do urządzeń mobilnych, może być wzmocniona reklamami Google AdWords; dla odważnych i kreatywnych do przemyślenia jest tworzenie treści wideo.
Offline to głównie plakaty i ulotki w takich miejscach jak placówki edukacyjne, place zabaw, boiska piłkarskie; dobrym pomysłem są treningi pokazowe w szkołach, połączone z wystąpieniem na zebraniach; ciekawą formą promocji są też również zawody i eventy, nie tylko piłkarskie, na których rodzice bawią się z dziećmi.
Możliwości jest sporo i warto, żeby akademia przygotowała sobie strategię działań marketingowych na pewien okres do przodu (np. rok).My mamy przyjemność pracować z Akademiami Piłkarskimi z całego kraju i wiele się od nich uczymy:) Jeżeli Ty prowadzisz akademię to czerp inspiracje od tych najlepszych! Świetnym przykładem jest Akademia Piłkarska 11, dla której ostatnio przygotowaliśmy plakat i grafikę na zdjęcie w tle dla ich profilu FB.
Chcesz żeby marketing Twojej akademii lub szkółki stał na najwyższym poziomie? Jeżeli tak, to zapraszamy do współpracy!